11. helmikuuta 2013

Influensainen kummitustäti


Sain influenssan sieltä aitasta. Myönnettäköön, olihan siellä vähän kylmä nukkua, mutten osannut odottaa sentään tautia saavani. Tuomio oli kuitenkin ehdoton, crp91 ja viiden päivän sairausloma. Noh, kaksi niistä olisikin ollut vapaa päiviä anyway.

Lääkäri myös kauhistui, että olin rahautunut kävellen kilsan työterveyteen, minä puolestani olin yllättynyt, että olin jaksnut perille asti. Lopulta menin siis taksilla kotiin päin. Sain minä Kelan korvauslomakkeenkin, mutta pitänee tarkista omavastuu, kun on niin lyhyt matka kyseessä.

Huomenna aamulla kontrolli käynnille crpn takia. Tekisi mieli mennä kävellen, mutta en tiedä pitäisikö vain koska taksilla ajelu tuntuu turhanpäiväiseltä hömpötykseltä "näin lyhyellä matkalla".

Voi minua.

*******



Kummitytöstäni tuli muuten Aurora Sofia Anneli. Pikku prinsessa Ruususeni, kuten siinä sadussa.


Pappi tosin oli vielä tilaisuudessakin sitä mieltä, että minua ei saisi kutsua kummiksi vaan "aikuiseksi ystäväksi". Nooh, muille paikalla olijoille olen ihan yhtä kummi kuin kaksi seurakuntaan kuuluvaakin kummia.



Selkäpiissä meni kylmiä väreitä ja saattoi silmäkulmakin minulla hieman kostua, kun serkkuni esitti Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen kappaleen hennoimmalla ja kauneimmalla äänellä, mitä ole kuullut pitkään aikaan!





2 kommenttia:

  1. Niin paljon ku mä susta tykkäänki niin mun on pakko sanoa uudelleen ettei kylmästä saa mitään virustauteja. Influenssa tarttuu hengitystie eritteistä mut parane silti pian :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lääkärin antama diagnoosi tuo oli, mut eipä ne oo ennenkään ollu ihan perillä mikä mua vaivaa. Kiitos oikaisusta tosin, pietään mielessä :)

      Poista