23. helmikuuta 2013

"Jää tähän"



"Hän katsoo syvälle tytön silmiin, kun sanoo tahtovansa tietää tästä kaiken.
Hän sanoo tahtovansa oppia tytön.
Hän kyselee paljon kaikesta, siitä millainen tyttö on ja mistä pitää.

Tyttö vastaa ja kertoo. Avaan pala palalta elämäntarinaansa hänelle.

Tyttö pysähtyy kuitenkin miettimään,
millainen minä olen?
Rehellisesti?

Tyttö tietää liiankin hyvin millainen on ollut ja mitä siitä on seurannut.
Tietää mitä ei koskaan tekisi uudestaan ja mitä kaipaa. 
Tyttö tietää millainen haluaisi tulevaisuudessa olla.
Näkee kirkkaasti sen mitä voisi olla.

Mutta millainen minä olen?

Kertoisiko tyttö siis siitä millainen on ollut, jotta Hän voisi luoda kuvaa nykyisestä menneisyyteen peilaten vai sen perusteella? Vai kertoisiko millainen haluaisi olla, mitä ihannoi, jotta näyttäisi paremmalta ja voisi pettää sanansa epäonnistuessaan olemaan se ihminen, jota ei edes koskaan vielä saanut mahdollisuutta olla?

Rehellisesti.

Tytön tekisi mieli sanoa,  että jää tähän, niin näet millainen olen.
Jää tähän, niin opit minut ja tapani."


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti