15. joulukuuta 2011

Joo Joo -mies

Olen ällistynyt. Sain tänään mieheltäni kuulla, että kun hän sanoo minulla ”joo”, on olemassa useampi eri vaihtoehto sanan tarkoitukselle. En ollut tiennyt tätä aiemmin, joten olin luullut kuullessani vastauksen ”joo”, että kaikki oli hyvin ja asia sopii kyllä. Kysyin mieheltäni, kuinka minun tulisi erottaa nämä ”joot” toisistaan. Hänellä ei ollut antaa mitään järkevää vastausta.

Ensimmäisenä on olemassa se minun käsittämäni ”joo”. Tämä tarkoittaa ”kyllä onnistuu” tai ”kyllä sopii”. Eli on myöntävä ja vahvistava vastaus kysymykselle. Tämän lisäksi on kuitenkin kuulemma olemassa myös ”joo”, joka tarkoittaa ”katsellaan myöhemmin” tai ”kyllä se alustavasti kuulostaa hyvältä”.

Siis anteeksi mitä?!? Miten helvetissä minun tulisi erottaa nämä ”joot” toisistaan? Millä perusteella voin olettaa, että asian on sovittu tai, että mietitään myöhemmin, jos en saa vastaukseksi kuin ”joo”?
En tosiaan halua edes lähteä arvailemaan onko tämä miehille yleinen ja yhtäläinen piirre vai vain jotain mikä käsittää mieheni oman pienen maailman, jossa toimivat hänen yksinvaltiaana säätämät sääntönsä.

”Joo joo joo joo, sä kuriton oot
On sulla kulkurin luonto
Ei koskaan tummia pilviä sun silmissä näy
Sä sanot joo joo joo joo joo; mulle kaikki käy
Tänään kaikki käy”

Mitä vaihtoehtoja minulle siis jää, kun en naisena(?) pysty erottamaan joo joo –miehen vastauksien kenties äänenpainoa(?) tai mikä se nyt onkaan, jolla ne pitäisi erottaa. Voin edellee jatkaa ymmärtämällä kaiken ensimmäisen ”joon” mukaan, mutta se olisi itsensä huijaamista ja tahallista kivittämistä tietäen, että ei se asia välttämättä ole niin kuin itselleen uskottelee. Toinen vaihtoehto on suodattaa kaikki se paska, joka ulos hänen suustaan tulee. Näin ollaan hivenen kyynisiä, eikä luoteta mihinkään ennen viiden eri lähteen todistusta. Rehellisesti sanottuna, en pidä kummastakaan vaihtoehdosta.

Itsekkäästi laitan nyt kahvin tippumaan omassa kotiluolassani, otan buranaa pääkipuun ja pajaa vitutukseen, suljen puhelimeni ja painan ”julkaise”. Tänään en aio tulkata kenenkään sanomisia. Tänään olen yksin ja onnellinen ensimmäistä kertaa tänään.

”Makuuhuoneessa sä harjaat hiuksia
Kylpytakki auki etsit pitsialusvaatteita
Peilin eessä keinut ja kissaa hyväilet
Paras aika kuukaudesta, neidillä on posket punaiset
Mm, posket punaiset
Sä laitat hajuvettä ja tuoksut hyvälle
Vedät vatsaa sisään, treenaat repliikkejä miehille
Rytmijalka hakkaa, on päällä parasta
Se on ihan varmaa ettei kukaan fiilistäsi varasta”


Nimim. uusi lempinimeni Räyhäävä Paskakasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti