10. joulukuuta 2011

Seurustelun perusta


Mitä on seurustelu tai mihin se perustuu.

Niin moni tässä maailmassa käsittää seurustelun eritavoin. Jotkut ovat kuin joutsenet ja ovat yhdessä loppuun saakka, vaikeuksista huolimatta. Tälläisiä ovat esimerkiksi vanhempani. Toiset taas eivät halua ottaa askelta tapailusta seurustelun puolelle. Tälläisiä miehiä minä olen tapaillut lukuisia, ja yllättäen tuloksetta. Sitten on niitä ihmisiä, jotka tapailevat montaa ihmistä yhtä aikaa tai seurustelevat monen ihmisen kanssa yhtäaikaa. Molemmat vaihtoehdot ovat okei, jos molemmat ovat yhtä mieltä asiasta. Minä olen tapaillut useaa tälläistä miestä seurauksella, että toinen tyttö ystävä on asunut 3km päässä tai en ole vonut viettää vappua silloisen heilani kanssa, koska hänellä on ollut toinen nainen kylässä. Älkääkä käsittäkö väärin, nämä ovat vain elävän elämän esimerkkejä, jotka tiedän. Olen sinut näiden asioiden kanssa ja ne ovat kasvattaneet minua valtavasti.

Mihin perustuu siis seurustelu? Kun tapaillaan monia, usein jotakuta sattuu. En minä ainakaan tietoisesti ja vakavalla mielellä alkaise tapailemaan miestä, joka tapailee muitakin. Tapailulla ja seurustelulla ei elävässä elämässä ole mielestäni paljoakaan eroa, jos molemmat ovat yhtä mieltä suhteen rajoista. Totuus vain on, että kun kahlaa tarpeeksi monta väärää suhdetta läpi, voi ihan oikeasti löytää sen sopivan suhteen, joka toimii samoilla säännöillä molemmille. Minä löysin tälläisen suhteen. Emme seurustele, koska minusta on vielä vähän liian aikaista rueta kuuluttamaan yhteen paluuta. Emme kuitenkaan myöskään vehtaile mitään toistemme selän takana, vaan elämme yhdessä jokapäiväistä elämäämme ja yritämme olla välittämättä niistä ystävistä, joiden ”elämä kaatuu”, kun he eivät ymmärrä seurustellaanko vai ei. Minä sanon suoraan, että mitä vitun väliä, jos ollaan onnellisia.

”Mikä onkaan sun ajattelu tapa, pidä mieles ettei ajattelu tapa.” –Juju-





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti